Besatt av Twilight klubben

Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Morgonen efter NEW MOON - Vad tyckte ni?

Av Twilight Klubben - 21 november 2009 09:17

Vi skildes så jättesnabbt efter filmen så nu måste jag få veta - vad tyckte du?

Vad var bäst?

Vem var snyggast?

Volturi - var de som i boken?

Tror du att Eclipse kommer att vara ännu bättre?

Är New Moon bättre än Twilight?

Kommer du att se New Moon igen på bio?


Många frågor! Jag kommer också att berätta vad jag tyckte när jag hunnit smälta upplevelsen lite.

Kram Ewa


 
 
Ingen bild

ärligt??

21 november 2009 20:17

Ni var helt otroliga!!! Jag var på premiären med några kompisar och under hela filmens gång störde vi oss på er!!! Jag kan glatt säga att det var vi som kastade popcorn!!
Varför storböla varje gång Edward kommer i bild och varför ha öron och skylt??!! Dom ser er inte genom skärmen!!
Tack vare någon i ert lilla gäng så blev vår premiär väldigt störande! Filmen var helt fantastisk men kom igen liksom, man behöver inte gråta som att ens mamma dött varje gång Edward kommer i bild!!! Skärp er och väx upp!

---

 
Emma O

Emma O

22 november 2009 00:17

Volturidelen och när Bella var hos Jacob i garaget var bäst! :D Och Jacob och Edward var lika snygga tycker jag. Tyckte även att New Moon var tusen miljarder gånger bättre än Twilight xD Och jag kommer se den mååånga gånger igen (såg Twilight 6 gånger på bio) hihiihihiihh.

http://emmaslillaliv.blogg.se

 
ewa

ewa

22 november 2009 08:34

Jag kan inte säga att jag märkte att någon kastade popcorn? Öronen och skylten var inte till för skådespelarna - utan för oss själva och gemenskapen - vi hade roligt! Tråkigt att ni störde er på oss, men om man hängt med i kommentarerna på TwilightSweden borde ni kunnat räkna ut att det skulle bli så här. Så hade det blivit på vilken biograf ni än hade gått på. Det var ju premiärvisningen. Jag tror dessutom att det hade varit ännu värre på en större biograf.

Ni är välkomna att bli medlemmar i vår Twilightklubb om ni tycker der är roligt att prata om Twilight och är 14 år eller äldre. Anmäl er på anmalan@besattavtwilight.se

/Ewa

http://ewas.webblogg.se

 
Josefine

Josefine

22 november 2009 14:14

Jag tycker att vi var väldigt tysta om jag jämför med hur det var på midnattsvisningen. Vad hade du egentligen förväntat dg "ärlig??". Och som Ewa skrev så var öronen och skylten för våran skull. Vi tyckte att det var roligt och vi hade jätteroligt när vi gjorde dem!
Dessutom, varför sa du inte till oss inne på bion att de som lät skulle vara lite tystare? Modigt att sitta helt tyst, kasta lite popcorn (som ingen ens märkte att ni gjorde..?) och sen skriva på våran blogg att vi var hemska typ?

Men i alla fall! Jag ääääälskar New Moon! ALLT ALLT ALLT är så braaaa!

http://hejjosefine.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

23 november 2009 07:59

Jag är så himla glad att jag fick följa med. Jag hoppas även att jag kommer att kunna vara med när ni gör andra saker också. :)
Jag tycker att det var en underbart rolig kväll och New Moon var helt oslagbar. Ska jag erkänna så ska jag se den med en kompis idag igen.

Jag tycker allt vi kunde ha skrikit liite mer =P
Nää jag tycker allt att våra öron och vårat plakat var oslagbara, alla som komenterade det var bara avunsjuka jag lovar!

Sen var det bara en sak jag ville fråga, var det någon annan en jag som bara tyckte att scenen i hissen med Volturi var så himla rolig? Lite patetiskt pinsamt mad hissmusiken i bakgrunden och alla ser så alvarliga.

http://tipsarna.se

 
Ingen bild

Scott

24 november 2009 20:26

håller med ärlig. det va det värsta jag varit med om. okej om man gråter när det är sorgligt eller fint, men man bölar inte bara för att Edward kommer in i bild.
folk SA TILL!!!!!!!!!!!!!! hela tiden. vilket störde ännu mer, eftersom ni inte lyssnad. önskar att åldergränsen hade varit 15, då hade vi sluppit de flesta av er!!!!!!!!!!!!!!!

 
ewa

ewa

24 november 2009 23:55

Tråkigt att du känner så här och jag kan inte skriva annat än det jag gjorde till "ärlig". Det är roligt att du hittat till vår blogg och som sagt välkommen till klubben om du känner för att prata Twilight. :-)

http://ewas.webblogg.se

 
Ingen bild

ärlig

25 november 2009 16:49

hoppas det är 15års gräns tills nästa!! annars kan de höja till 18! Då blir det mycket bättre!

Men ni kan ju tänka på det till nästa gång att det finns folk i biopubliken som kan störa sig..

Scott och ärlig startar nog en egen klubb!

 
Ingen bild

scott

25 november 2009 18:33

tror du att nån som klagar på er vill vara med i er grupp? nej tack. startar nog en egen grupp, med icke-fjortis folk!

 
ewa

ewa

25 november 2009 20:32

Hoppas ni får roligt i er grupp. :-)

http://ewas.webblogg.se

 
Emma O

Emma O

25 november 2009 20:37

haha jag tycker det är så sorgligt att man blir tagen som fjortis bara för att man gillar Twilight. Jag har varit twilight-fan sedan i sommaren 2008 och då visste jag inte ens att twilight skulle komma på bio och ingen jag kände visste ens vad det var. Jag tror inte många av oss är såna där "Oj Edward är snygg, nu måste jag bli galen i twilight"-typ. Man måste inte vara fjortis för att man gillar twilight, det är synd att ni är så fördomsfulla. :)

http://emmaslillaliv.blogg.se

 
Josefine

Josefine

26 november 2009 22:26

Till Scott: "önskar att åldergränsen hade varit 15, då hade vi sluppit de flesta av er!!!!!!!!!!!!!!!" Hm, det var en av oss som var under 15... Haha ^^

http://hejjosefine.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

allizch@bdb

30 november 2009 19:13

Men gud seriöst. Vad e alla så jävla arga på. Man e lite osmart om man går på premiären o inte klarar av att folk skriker. Tittade själv på den i kista så va inte med. Men asso sluppit de flesta för att de kanske skulle varit 15års gräns tror inte de. Det är 15-ÅRINGAR som skriker mest, de e dem som bölar mest. O om man inte fattar de då e man lite dum, men bara lite *host*

På kista skreka alla buade och folk assgarvade. Jag skrek inte o höll typ inte på alls. Men seriöst det är bara kul. O de va jobbigt att de hade öron för att man inte ser igen, men väx upp. Man skulle inte sätt igenom om de hade varit längre häller.

Ni tycker de borde växa upp för att de vågade visa vilka de va. Jag tyckte själv de va för pinsamt för att gå runt med öron o sådant om man klarar de utan att skämas som jag vet att de gjorde. Då har man växt upp, asso jag tycker de är ganska moget att stå för vad man säger.

Men en sak man har inte växt upp om man inte vågar säga till utan kastar popkorn, man klagar på bloggar och vågar inte ge ut sitt riktiga namn. Helt seriöst, ni borde växa upp. O fjortisar, var fick ni de ifrån, såg ni dem äns? vart fick ni fjortisar ifrån? skaffa er linser eller glasögon, eller en hjärna för antingen ser ni inte eller så fattar ni inte vad fjortisar är.

En sista sak...
gå INTE på premiär om ni inte klarar av folk som älskar filmen som ska komma. För då e man bara helt pantad!!

 
Ingen bild

scott

4 december 2009 10:21

jag kan förstå om man gråter lite när det är sorgligt eller fint, som i slutet. men att börja storböla så fort Edward kommer in i bild, det är lite väl överdrivet. jag och också ett stort Twilight-fan, men inte satt jag och grät så fort jag såg Edward!
och vad spelar det för roll om jag skriver mitt riktiga namn, du vet ju ändå inte vem jag är.
/Ebba.

 
Ingen bild

Gabbi

5 december 2009 12:37

Men Gud! Ge dig! Så - vi skrek och bölade på premiären men WHO CARES!!! Varför gick du ens på premiären om du ville att det skulle vara helt tyst skulle du inte gå på premiären! Jag såg på New moon igen i onsdags och då var det bara JAG och EN tjej till som grät, men det lät fortfarande jättemkt! Vänta och hyr den på DVD när den kmr ut i mars om du vill sitta själv och kolla! Vi hade roligt, och det var det vi ville ha! Och om du läser twilightbloggar så borde du ha förstått att det skulle låta lite på premiären, och har du inga känslor alls?? Grät du inte när Edward lämnade Bella? Skrek du inte FÖRSTA gången han kom in i bild eller när Jake tog av sig tröjan?? Du måste vara en av två i hela världen - du och ärlig alltså! Fattar du inte att RIKTIGA twi-fans gör som vi gjorde? Skämde ut oss med öron och plakat och skrek igenom hela filmen? Så gör RIKTIGA supportrar!!!

P.S Jag kan glatt säga att jag nog var en av dem som lät mest, men jag tyckte bara att stämningen höjdes i salongen när alla lät! Det gjorde min premiär så himla bra!

 
Ingen bild

allizch@bdb

6 december 2009 14:34

Jag kan bara säga en sak. Om ni vill klaga till någon så gör det i person, palla skriva på blogg o hålla på. Ne vi vet inte vem du är ebba och om vi inte vi vet vem du är hur ska vi då veta att du e seriös med vad du säger?

Jag är skitseriös med det jag säger o det är därför jag skriver min bdb för då kan du får klaga hur jävla mkt du vill till mig. Inte för att jag var med men ändå. O sedan kan du se vem jag är. För om man inte vet vem någon är så är det helt onödigt att bry sig.

En sista sak. Titta ALDRIG på bio om du tkr de är så jävla jobbigt att någon låter, om det förstör filmen så jävla mkt. Då är du fan dummare än vad man kan tro. För hur kommer man då på tanken att gå på bio då??

 
Ingen bild

ebba

9 december 2009 16:15

näe, jag har inga känslor. där mitt hjärta ska vara, där är det bara ett svart hål. för har man känslor, så storbölar man när Edward kommer in i bild. jag förstår.
och hur ska jag kunna säga det till dig personligen, när jag inte har en aning om vem du är eller vart du bor. jag bor själv inte ens i Stockholm, då jag för tillfället bor i Dalarna. du är mer än välkommen hit, så kan jag säga det till dig personligen :D

 
Ingen bild

Pia (ärlig)

10 december 2009 12:29

Bra Ebba!!! Jag ska ge dig en stor kram för allt du skrivit!!!
Jag har tydligen inga känslor! ^^ (enligt Gabbi)
Ni kan gärna komma till Dalarna! Jag kommer stå bredvid Ebba och hälsa er välkommna! :D
Mitt namn är Pia, bor i Dalarna och har absolut inga känslor!

 
Ingen bild

Gabbi

11 december 2009 14:59

Aha, ni tkr att jag ska kma till dalarna?? E ni dumma elr? Jag bor i sthlm!!! Var ni ens på premiären på samma bio som vår klubb elr?? Ni hörde oss inte ens! ALLA skrek och grät FLERA gånger! Dessutom skulle det vara kul om hela B.A.T skulle kma till dalarna och hälsade på er, vi är närmare 40 st!!! Skulle vilja se era miner när vi kmr där på rad!

 
Ingen bild

Josefine

14 december 2009 17:14

Haha, jag kan inte göra annat än att skratta... Om man inte klarar av att folk låter inne på bion ska man abslut inte gå på en premiär. Ni fick skylla er själva. :)

 
Ingen bild

Pia

18 december 2009 21:54

Eh vi var på samma bio! Och ni 40 pers är välkomna, vi är ca 40 i bara vår klass och de håller med oss.. sen har vi 80 pers till...plus hela dalarna! Så varmt välkomna!

Om vi inte varit på samma bio som er så skulle vi väl inte klaga här..då skulle det nog vara på en annan sida..

Man går på bio för få känslan av en premiör inte av att höra på en massa tjejer som skricker. Vi visste inte att det skulle vara så mycket skrick och tårar bara för Edwards skull.. Så vi hörde er..högt och tydligt!

Vi är twi-fans...vi kan se filmerna om och om igen, vi kan varje mening..

Vi är inte dumma! Vi är smarta och pluggar på högskola..så antagligen har vi mer i hjärnan än er (om inte ni är värsta överkvalificerade underbarnen, vilket jag inte tror att ni är)

Om ni kommer, bjuder vi på tågbiljetten och våra miner bli ett stort varmt smile!

God Jul - Pia

 
Ingen bild

Angelika

19 december 2009 07:39

Hej, ville bara inflika att jag skulle gärna vilja resa i första klass om det går bra :)
Jag är med i BAT-klubben moch jag är vampyr-fan, twilight sagan är en annorlunda och spännande vampyrserie lite annorlunda än de vanliga vampyrerna som inte kan vara ute i solen. Men lika spännande ändå.
Jag är inte en sån person som skriker eller gråter på bio, om det inte är en rolig komedi, då tycker jag man kan få skratta eller när de säger en rolig replik. Ibland kan andra ljud vara störande, men liksom i detta fallet när man förstår att folk kommer att gråta eller skrika, så ber jag er att vänta ett tag innan ni går på bio å ser den eller så titta på den hemma när den väl kommit ut på dvd. Eller gå på nån tid när ungdomarna/vuxna är på jobbet el i skolan :) så slipper ni såna här bekymmer.

God Jul på dej med Pia och alla andra vampyr-fans därute :)

 
Ingen bild

Gabbi

20 december 2009 12:11

Hej Pia! Jag kan bara säga att vi ÄR överkvalificerade underbarn och vi låter på premiärer, så?? Man kan faktiskt vara BÅDE smart och verbal! Och om vi skulle vilja skulle vi kunna få ihop ett stort gäng på ca 250 pers som håller med OSS!!! I B.A.T finns det personer från 14 år och uppåt (väldigt långt uppåt), från stockholmsområdet, skåne och danmark - VI ÄR STORA!!! Vi finns i HELA sverige och är dessutom internationella!!! Om ni hade läst intervjun som vi gjorde i expressen, sett på videointervjun elr lyssnat på radion där vi var med så hade ni förstått att vi skulle låta!! Håller med Angelika - gå när vi är i skola/på jobbet elr vänta tills den kmr ut på dvd!

God Jul & Gott Nytt År

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Twilight Klubben - 5 december 2010 15:29

Nu har det sorgliga hänt, avslutnings-övernattningen är över och det är slut!   Vi vill tacka för allt roligt vi har haft, önskar alla medlemmar allt gott och ser förstås fram emot de två sista filmerna!   Bloggen kommer att ligga kvar så vi ...

Av Twilight Klubben - 16 november 2010 12:13

Hej! Den 3 december från kl 18.30- 10.00 blir det STOR AVSLUTNINGSFEST med ÖVERNATTNING på BIbblan!   Vi kommer tillsammans att: Vampyrdekorera stora pepparkakor - fina priser Spela Eclipse-spelet - spelet lottas ut till en person i det v...

Av Twilight Klubben - 3 november 2010 20:22

Twilightklubben    Tid: kl 15-19. Medlemmar i Besatt-av-Twilight berättar om klubben. Hur mycket vet du egentligen om Twilight? Tipsrunda med roliga vinster. Filmvisning med Twilighttema (från 11 år, bibliotekskortet gäller som biobiljett). V...

Av Twilight Klubben - 25 oktober 2010 10:21

Tja! Jag var i Kista igår och på Akademibokhandeln fick jag syn på det här spelet. Är det någon som har ett sånt? Är det roligt att spela? Bör man köpa ett? Undrar Ewa PS: Vilka kommer att vara med den 13:e 15-19 när B.A.T.-klubben ska va...

Av Twilight Klubben - 16 oktober 2010 08:41

Det var så roligt att träffa alla igen efter sommaren!   Quizet vanns av Josefine - grattis!     Filmen Remember me var bra, slutet var inte precis det man förväntat sig och någon (inga namn) blev riktigt jättearg för det onödiga slutet.   ...

Presentation


Hej!

Vi är en klubb för Twilightbesatta och håller till i Sollentina bibliotek. Om du är över 14 år och älskar Twilight så är det här klubben för dig!

NYA TRÄFFAR!!!!!

B.A.T.s på "Kultur ända fram till natten" 15-19 på bibblan

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Börjar du tröttna på B.A.T.s, eller?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards